zondag 23 februari 2014

Alle vrouwen zijn leuk

19 februari 2014

Man. Turks. Zo’n 50 jaar. Gebrekkig Nederlands. Niet koud, toch muts. Audi. Arabische kettingen dengelen aan de achteruitkijkspiegel. Zo, de setting is duidelijk denk ik.


Hij vertelt eerst dat hij na 29 jaar zijn baan heeft verloren, omdat Honig failliet is gegaan. Dus nu zit hij in de ww voor zolang het duurt. Een nieuwe baan vinden in zijn positie en in deze tijd lijkt me heel moeilijk. Dat beaamt hij: “Afwachten maar”.

Hij is op weg naar zijn kinderen (22 en 26 jaar) die samen in hun ouderlijk huis in de Meijhorst wonen. De man zelf woont bij zijn 77-jarige moeder in Beek. Hij is zeven jaar geleden gescheiden, maar samen met zijn kinderen in één huis wonen ging niet meer, ze zaten teveel bij elkaar op de lip. Snap ik. Dus is hij bij zijn moeder ingetrokken. Maar hij eet nog iedere dag bij zijn kinderen. Zijn zussen koken dan voor zijn moeder. Heel logisch allemaal. Zo vul je in ieder geval je vrije dagen op met een nuttige activiteit.

Opnieuw trouwen zou hij niet meer willen. Een nieuwe vrouw wel. Die mist hij nu weleens, maar dan gaat hij soms gewoon naar “zo’n club”. Ik weet niet of ik hier nog meer over wil horen, maar dan zegt hij: “Er zijn heel veel leuke vrouwen, eigenlijk zijn alle vrouwen leuk.” Hij bedoelt het absoluut niet versierderig dus ik zeg: “Nou, sommigen kunnen ook wel lastig zijn, toch?” Hij lacht. En zwijgt. En dan zijn we er.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten