vrijdag 14 februari 2014

Hoe kom jij aan zo'n auto?

12 februari 2014

Ik laat de bus aan me voorbij rijden en gelijk daarna stopt er een hele, hele, hele dure BMW. Dat zag ik nog niet direct aan de buitenkant, maar als ik instap begeef ik me in een zee van wit leer met een spic-en-spam glimmend dashboard met full-color geïntegreerde TomTom. Wauw. Hoewel ik helemaal niks om auto’s geef, voel ik van binnen toch een licht binnenpretje. Ik laat me vandaag wel heel decadent naar het werk vervoeren! Leuk om eens te ervaren.

Achter het stuur zit een meid van zo’n 25 jaar. Ik probeer altijd zo min mogelijk af te gaan op uiterlijk maar de vraag “Hoe kom jij aan zo’n auto?” kan ik toch echt niet onderdrukken. Ik stel hem niet, maar probeer er wel naar te vissen door mijn complimenten te geven over de auto. Ze gaat daar niet op in. Maar al pratende blijkt het de auto van de baas. Hoofd van een afdeling van het Radboudumc. Ik zal verder geen namen noemen.

Gisteravond had ze hem naar huis gebracht nadat het wat later was geworden op een etentje. En nu bracht ze de auto weer naar “de zaak”. Ze is wat aan de late kant voor haar doen en maakt zich zorgen of ze nog wel een parkeerplekje vindt. Ik zoek ijverig met haar mee naar een vrije plek. En dan zien we er één. Het is wel een hele smalle. Ik stap vast uit en neem afscheid, in het volste vertrouwen dat zij de auto prima en zonder schade geparkeerd krijgt op die plek. Dat moet wel lukken lijkt me, met zo’n Park Assistant System.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten